Ubieramy wnętrza fotelami

AKTUALNOŚCI

  Strona główna   Aktualności   2015

Poruszaną przez nas tematykę na majowym tournée „Kopia czy inspiracja? Spór o autentyczność projektowania"  postanowiliśmy kontynuować na Wawa Design Festiwal.

 

Serdecznie zapraszamy na wykład, który odbędzie się 11 września o godz. 18:00 w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.  

Anna Vonhasuen, dyrektor kreatywny, architekt i projektant, opowie o tym ile wysiłku wymaga autentyczny design, jak głęboko emocjonalnie jest osadzony oraz dowiemy się jak projekt "Ikony SITAG” stał się inspiracją do powołania nowej marki.

 

Więcej informacji i zapisy: www.facebook.com/events/947691491944064/

 

Wystawa "VANK_Autentyczne projektowanie po polsku" współtworzona przez meble SITAG Formy Siedzenia oraz nowej polskiej marki VANK, będzie dostępna od 5 do 13 września w SOHO FACTORY w Warszawie.

 
Do zobaczenia na wystawie i wykładzie w WAWA DESIGN FESTIWAL!
 
 
Wykład "VANK_Autentyczne projektowanie po polsku" / Anna Vonhausen 
11-09 godz.:18:00
Akademii Sztuk Pięknych 
aula poziom 2,
Wybrzeże Kościuszkowskie 37/39, 
Warszawa
 
Wystawa "VANK_Autentyczne projektowanie po polsku"
SOHO Factory 
Hala 15,
Mińska 25, Warszawa.
 
 
producent krzeseł biurowych krzesła konferencyjne fotele obrotowe
fotele biurowe krzesła konferencyjne  

Wszystkich miłośników fotografii zapraszamy do Berlina!

Szymon Brodziak to pierwszy Polak i najmłodszy artysta, którego zdjęcia oglądać można w Muzeum Fotografii w Fundacji Helmuta Newtona w Berlinie. 

Wystawa fotografii, które pobudzają wyobraźnię trwa do 15 listopada 2015 roku.


Magazyn Zwierciadło w sierpniu opublikował fotoreportaż z Szymonem, a my jesteśmy dumni, że niesamowite zdjęcia poznańskiego artysty znajdują się na naszych fotela w kolekcji PREMIUM ! 

 

Szymon Brodziak – Fotograf, eksperymentuje i prowokuje. Balansuje na krawędzi społecznych stereotypów. Autor kontrowersyjnych zdjęć do limitowanych edycji kalendarzy: Porsche 2007, Instal Projekt 2008, Media Markt 2009. Wielokrotnie wyróżniany w prestiżowym konkursie Pilsner Urquell International Photography Awards w latach 2007 i 2008, zarówno za kampanie reklamowe, jak i projekty autorskie. Laureat Johnnie Walker Keep Walking Award za ciągłe urzeczywistnianie swoich marzeń oraz pasję wyznaczania nowych ścieżek w poszukiwaniu piękna.

 

SITAG PREMIUM to kolekcja stworzona dla osób z charakterem. Fotele znane z najwyższej jakości materiałów i wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania techniczne akcentują swoją indywidualność poprzez zastosowanie druku cyfrowego na tkaninie. Propozycja zaskakuje niepowtarzalnością i pasją wykonania. Seria intryguje fotografią Szymona Brodziaka.

 
producent krzeseł biurowych fotele biurowe krzesła biurowe
krzesła biurowe krzesła konferencyjne producent krzeseł biurowych

Zapraszamy do Wrocławia do nowego kultowego miejsca BARBARA: infopunkt / kawiarnia / kultura, gdzie będą organizowane wystawy, koncerty i spotkania z artystami – a wszystko w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

 

Jako pierwsza została tam zaprezentowana wystawa, której kuratorem jest Oskar Zięta. Projekt „USIĄDŹ PO POLSKU” ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu najlepszych przykładów polskiego wzornictwa, takich jak fotel WOODI, krzesło PIGI i pufa SITI.

 

Wszystkie zaprezentowane obiekty zostały zaprojektowane przez polskich projektantów i wdrożone do produkcji przez polskie firmy w latach 1941 – 2014. Co więcej, wiele z nich stało się symbolem swoich czasów i otrzymało liczne międzynarodowe wyróżnienia na czele z nagrodą RED DOT, meblowym Oskarem.

 

Kolekcja „Usiądź po polsku” będzie dostępna w Barbarze przez cały czas trwania obchodów Europejskiej Stolicy Kultury 2016 we Wrocławiu.

 

Zapraszamy i polecamy! 

 

Foto: Paulina Szuta - http://shoota.pl/

 

 

 
producent krzeseł biurowych krzesła konferencyjne fotele obrotowe
fotele gabinetowe fotele obrotowe producent krzeseł biurowych
fotele obrotowe krzesła konferencyjne  

Zapraszam wszystkich architektów i studentów architektury na kolejną edycję imprezy ArchiSURF.

ARCHISURF odbędzie się w terminie 13-14 czerwca, rejestracja na stronie www.archisurf.pl.

Jak zawsze zawodom towarzyszy wiele atrakcji w tym nauka Kitesurfingu oraz Windsurfingu.

Do zobaczenia na Helu! :)
 
 
 
fotele gabinetowe krzesła konferencyjne
krzesła konferencyjne fotele gabinetowe
Kopia czy inspiracja?
Spór o autentyczność projektowania.
 
Czy w świecie masowego mieszania się informacji można jeszcze wskazać, do kogo należy pomysł?
Czy zagraża to oryginalności, która przestaje być wyznacznikiem jakości w architekturze i designie? 
Odpowiedzi na te i inne pytania będziemy szukać podczas paneli dyskusyjnych.
 
Problem autentyczności jest uważany przez filozofów z Uniwersytetu Stanforda za jedno z dziesięciu najważniejszych zagadnień filozofii XXI wieku. Jego waga narasta w związku z coraz łatwiejszym dostępem do informacji oraz rozwojem społeczeństwa sieciowego.
Przykładów z różnych dziedzin życia jest mnóstwo, jak chociażby plagiat piosenki, jednego z największych hitów ostatnich lat -blurred lines. Utwór wykonany przez Roberta Thicke'a oraz Pharrella Williamsa długo utrzymywał się na czołowych listach przebojów, zarobił miliony dolarów, a jak się później okazało - był plagiatem piosenki Marvina Gaye'a.
W świecie projektowania również dochodzi do częstych sporów wokół tej kwestii. Jednym z ostatnich przykładów jest konkurs na projekt Mauzoleum ofiar Zbrodni Komunistycznych na Powązkach. Okazało się, że projekt wybrany przez jury jest kopią i wyniki konkursu musiały zostać odwołane.
 
Autentyczny design jest daleki od „projektowania” opartego na naśladowaniu trendów lub wykorzystaniu gotowych wzorów czy komponentów. Poprzez projekt „Ikony SITAG” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony – podkreśla Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy SITAG i pomysłodawczyni projektu "Ikony SITAG".
 
Czy tak jest w istocie? Tego dowiemy się podczas paneli dyskusyjnych:
 
"Kopia czy inspiracja. Spór o autentyczność", godz. 18:00 - wstęp wolny
 
- 12.05.2015 - Warszawa - Mysia 3
- 13.05.2015 - Kraków - Bunkier Sztuki
- 14.05.2015 - Sopot – Zatoka Sztuki 
- 15.05.2015 - Wrocław - Muzeum Architektury
 
  

ZAPRASZAMY ! 

 

 

 

 
fotele obrotowe krzesła biurowe
krzesła konferencyjne  

Poza światem wielkich korporacji, w przestrzeniach coworkingowych i kawiarniach kwitnie nowa kultura pracy pokolenia Y - wyspecjalizowanych indywidualistów realizujących się w obszarze przemysłów kreatywnych oraz nowych technologii. Idealny reprezentant tego nurtu to ktoś nieoczywisty, odżegnujący od biurowej estetyki. Poznajcie ulubienicę ludzi ze świata Y, PIGI - dziewiątą i ostatnią ikonę SITAG.

 

Uroda Barbie już się opatrzyła i nie przyciąga wzroku kreatorów mody i mistrzów fotografii zmęczonych nadmiarem powtarzalnych schematów. W cenie jest egzotyka, wymieszanie ras, a nawet ciekawa brzydota. W tym samym czasie z mody wyszły wzorce wiecznie zabieganego karierowicza. Nowe pokolenie wartości upatruje się w kultywowaniu chwili i odejście od agresywnej konsumpcji. Hipsterzy nie siedzą w fast foodach. Szukają małych lokali z wyrafinowanym, poszukującym menu odwołującym się do kultury slow food i wegańskich klimatów, nie imponują im szklane wieżowce city i popowe szyldy, ale raczej przykurzone wnętrza w pofabrycznych dzielnicach wypełnione meblami z odzysku.

 

W architekturze idealnym reprezentantem takiego myślenia Shigeru Ban. Projektuje niewiele, poszukuje ciągle nowych, oryginalnych rozwiązań, posługuje się naturalnymi, ekologicznymi materiałami oraz ma obsesję na tle nowych technologii. Nie tworzy też ogromnej fabryki projektowej, woli pracować w małych, kameralnych zespołach nastawionych na kreatywność i innowację.

 

 

PIGI to też mistrzyni nieoczywistości, która robi oko do użytkownika i mówi - bierz mnie taką, jaką jestem, nieco przysadzistą, ale z wielkim urokiem, doceń moją finezyjną, obłą linię oraz poczucie humoru, zawieś oko na formie, która zachwyca syntezą sprzeczności. Krzesło jest połączeniem naturalności giętego drewna z którego wykonane są nogi z błyszczącym, lśniącym siedziskiem i oparciem z tworzywa sztucznego. W połączeniu ze stołem tworzy idealne rozwiązanie dla przestrzeni kawiarni, cafeterii i miejsc spotkań. Jest odpowiedzią jej projektantki Anna Vonhausen na potrzeby pokolenia Y. 

 
fotele gabinetowe fotele biurowe
krzesła konferencyjne  

Minimalizm, uniwersalizm i proste, geometryczne kształty. Fascynacja wolnością oraz niezależnością, którą dają skrzydła i przestrzeń. Unieś się nad ziemią w stylu lat 60, poczuj się jak uskrzydlona Twiggy, poznaj zestaw Dronn – ósmą ikonę SITAG.

 

Charakterystyczne, duże oczy z czarną kreską wzdłuż zagłębienia powieki, gęste, górne rzęsy i domalowane dolne, rozkloszowane spódnice, żywe, mocne kolory oraz racjonalne, geometryczne kształty – styl lat 60 inspiruje do dzisiaj projektantów mody i wzornictwa przemysłowego, którzy chętnie wracają do tamtej estetyki związanej z matematycznym modernizmem.

 

Ikoną lat 60 była modelka Twiggy, wcielenie zwiewnej kobiecości i dziewczęcego, niewinnego stylu.  Kulturę tamtych czasów fascynowały też marzenia o pokonaniu grawitacji – rakiety kosmiczne i statki powietrzne pobłyskiwały na widzów metalicznym aluminium i fascynowały technologicznym zaawansowaniem. Dzięki rozwojowi transportu lotniczego odwieczne marzenie braci Wright o lataniu mogło być w końcu zrealizowane na masową skalę. Technologia, nowo odkryte tworzywa sztuczne stały się przedmiotem adoracji milionów konsumentów.

 

Tapicerowane kanapy oraz fotele o prostych lub zaokrąglonych kształtach i lekkiej konstrukcji, które nawiązują do stylu mebli z lat 60 dzisiaj powracają w nowej formie, w pracach współczesnych projektantów. Sztuczne tworzywa zastąpił jednak powrót do sklejki i naturalnych fornirów.
 
We współczesnej architekturze ten powrót do natury połączony z elegancją racjonalistycznego ducha lat 60 symbolizuje Peter Zumthor. Ciężkie, monumentalne, geometryczne formy  jego budynków biorą się z szacunku do potęgi przyrody Alp zmiksowanej z tym co ludzkie, idealizacją geometryczną symbolizowaną przez euklidesowską matematykę.

 

Grafika: Andrzej Dobosz

więcje o projekcie: http://sitag.pl/ikony/pl/o-projekcie 

 

 
fotele biurowe fotele obrotowe
krzesła konferencyjne  

 Zapraszamy do odwiedzenia Targów Budma 2015 w Poznaniu.

 
Nasze produktu będzie można zobaczyć na ekspozycji Klastra Akademia Architekta w Pawilonie 6A, obok Forum INSPIRACJE oraz na wystawie Viva light.

Do zobaczenia!
 
 
 
 
 
 
 

krzesła biurowe

   

Stylowy i elegancki, a jednocześnie industrialny, prestiżowy i skomplikowany technicznie dzięki zastosowaniu technologii membranowego oparcia zawieszonego na konstrukcji z tworzywowych żeber opartych na specjalnej ramie. Poznajcie SITAGEGO - siódmą ikonę SITAG.

 

Czasy kobiet typu femme fatale, ludzi wplątanych przypadkowo w świat zbrodni, prywatnych detektywów ze zgryźliwym poczuciem humoru, w prochowcu i z papierosem w ręku. Kapelusze, dwurzędowe garnitury, stylowe limuzyny, naszyjniki z diamentów, długie lufki i złote papierośnice, zadymione biura i bary. Niezapomniany Humphrey Bogart, Raymond Chandler, niejednoznaczna historia filmu Chinatown.

 

Wszystkie te powyższe cechy oznaczają w kinie styl noir. Bohaterowie filmów tego okresu są niejednoznaczni moralnie, owładnięci sprzecznymi emocjami oraz motywacjami, pogrążeni w rozterkach rozgrywanych na tle eleganckich scenografii, dylematach jakby prosto wyjętych z kart książek Zygmunta Freuda.

 

 

Taki właśnie jest fotel SITAGEGO. Stylowo elegancki, a jednocześnie z ducha industrialny, prestiżowy, a przy tym wyrafinowany technicznie dzięki zastosowaniu technologii membranowego oparcia, dla którego inspiracją była struktura nowoczesnego buta sportowego. Czerpie nie tylko z przemysłu sprzętu sportowego, ale także z ducha architektury współczesnej. Toyo Ito, laureat nagrody Pritzkera, w swoich realizacjach łączy w taki sam sposób konstrukcję i powłokę, wykorzystując najnowsze osiągnięcia materiałoznawstwa.

 

 

Więcej o projekcie IKONY SITAG

 

 

 
fotele biurowe fotele gabinetowe
fotele gabinetowe  

Życie korytarzowe w biurach rządzi się swoimi żelaznymi prawami. Jego mistrzowie łączą w sobie delikatność z odwagą, atrakcyjny magnetyzm z lekkością niezobowiązujących small toków oraz figlarną lekkość dowcipu z towarzyską grą w berka. Poznajcie kusicielski blask fotela SITI - szóstej ikony SITAG.

 

Popkulturowy duch najbardziej odczuwalny jest dzisiaj w świecie Internetu i mediów społecznościowych. Sukces lub upadek wielu start upów zależy od tego, czy ich twórcy byli w stanie przewidzieć preferencje i zachowania użytkowników, a sztuka badania tzw. usability projektów informatycznych jest dzisiaj abecadłem każdego mistrza kodowania.

W świecie architektury popkulturowe wartości reprezentują budynki ikoniczne. Skupiają na sobie zainteresowanie publiczności i stają się symbolami miast, a nawet krajów. Silnym gestem definiują przestrzeń wokół narzucając jej swój język i styl. Prawdziwym wzorcem takiego obiektu jest Opera w Sydney, która stała się nie tylko symbolem miasta, ale nawet całej Australii.

 

Fotel SITI jest dedykowany do tzw. miękkich przestrzeni spotkań i konferencji. Ma pełnić swoją rolę tam, gdzie odbywają się nieformalne spotkania oraz rozmowy, w świecie small toków, małych gier towarzyskich oraz biznesowych. Jego lekka, prosta, popartowa forma zachęca do komunikacji i nawiązywania kontaktów, a patrzenie na pięknie zaokrąglony kształt jest prawdziwą przyjemnością dla zmęczonego długimi negocjacjami lub szkoleniami oka.

 

Kolaż Andrzeja Dobosza pokazuje inspiracje, które leżały u podstaw projektu Anny Vonhausen. Grafika jest zdominowana przez wyrazistą kolorystykę oraz symbole kultury popularnej, jak puszka Campbell Andy Warhola czy też element aktu. Na ilustracji widać też żagle opery w Sydney, fragment rzeźby Alexandra Archipenko oraz armwrestling jako symbol przemocy symbolicznej obecnej w każdej kulturze popularnej.

 

Więcej o projekcie IKONY SITAG

 
fotele biurowe krzesła biurowe
krzesła biurowe producent krzeseł biurowych

Szacunek dla ludzkich zdolności oraz umiłowanie materiału - oto zasady dzięki którym powstał fotel Woodi. Wyróżniony „Oscarem designu”, nagrodą Red Dot Award przyznaną w 2012 roku, onieśmiela swoją subtelnością i wyrafinowaniem.  Woodi wsłuchuje się w naturę, czerpie z niej pełnymi garściami i łączy tradycję z postępem, jak kameleon stapiając w jedno to, co różne - drewno i aluminium. Wyjątkowość nadaje mu synteza, subtelny splot natury i techniki.

 

Japońska sztuka origami polega na budowaniu skomplikowanych form z jednego kawałka papieru, bez ingerencji w jego strukturę - cięcia, klejenia czy sztukowania. Pożądany kształt uzyskuje się poprzez zginanie, przyginanie i zwijanie. Jest to jedna z najbardziej wyrafinowanych form kultury materialnej, wymagająca prawdziwej maestrii i dyscypliny ducha oraz rąk. Z tej tradycji wzięła się także japońska sztuka architektoniczna. Dla mistrzów takich, jak Ieoh Ming Pei, laureat nagrody Pritzkera, materiał i wykorzystanie jego cech jest solą projektowania. W słynnych realizacjach, jak piramida Luwru, Muzeum Sztuki Islamskiej czy Mesa Laboratory czuć szacunek wobec lokalnej tradycji budowlanej oraz budulca z którego powstaje konstrukcja i wykończenia.

 

Ta pokora i cierpliwość w podejściu do materiału jest także typowa dla prawdziwych mistrzów rzemiosła meblarskiego. Klasycznym materiałem, który pieszczą swoimi pomysłami jest drewno. Do drewna odwołują się też najbardziej klasyczne wzorce estetyczne, jak plemienna sztuka afrykańska i staroiberyjska. Dzisiaj w meblarstwie możemy odnotować powrót do tego klasycznego tworzywa, które łączy w sobie szlachetność tradycji i ekologicznego postępu, harmonię formy i materii, klasyki i nowoczesności - gwarantów zrównoważonego rozwoju. Tak czyni też Woodi, który wsłuchuje się w naturę, czerpie z niej pełnymi garściami i łączy z postępem. Synteza, splot natury i techniki nadaje mu wyjątkowość i oryginalność, którą próbował uchwycić w swej pracy Andrzej Dobosz.

 

Siedzisko fotela Woodi jest zbudowane z giętej sklejki, którego wykonanie wymaga niezwykłej zręczności rzemieślniczej i jest dowodem maestrii projektowej oraz technicznej zarówno projektantki -  Anny Vonhausen, jak i konstruktorów z firmy SITAG Formy Siedzenia. Struktura naturalnego forniru, w połączeniu z bogatą paletą tkanin i metalowych elementów wykończeniowych sprawiają, że fotel, jak kameleon, odnajdzie się w każdych warunkach, od wnętrz tradycyjnych i eleganckich do  nowoczesnych, wręcz pop-artowych. 

 

Więcej o projekcie IKONY SITAG

 
krzesła biurowe fotele biurowe
krzesła biurowe  

Natura od zawsze była przedmiotem fascynacji projektantów. Próby konstruowania ergonomicznych, płynnych struktur przypominających dzieła ewolucji były i są nadal podejmowane. Czasami udaje się w nich otrzeć się o doskonałość Natury. Poznajcie ażurowy fotel SitagWave - czwartą ikonę SITAG.

Tocząca się przez tysiąclecie i miliony lat, powolna ewolucja ma czas na to, żeby udoskonalać i stopniowo optymalizować swoje działania. Jednym z najdoskonalszych dzieł natury jest ażurowy system kostny zarówno ssaków i jego ewolucyjnych poprzedników, którzy zamieszkują nadal morza i oceany. Jego filigranowa konstrukcja pozwala na utrzymanie statycznych ale elastycznych właściwości w trudnych, zmiennych warunkach ruchu.


W architekturze twórczość Normana Fostera i nurt hightech jest przypominającą dokonania natury próbą pogodzenia ze sobą formy i technologii. Wskazania na to, że zoptymalizowana konstrukcja może być piękna, a jej podkreślenie w strukturze budynku nadaje mu wartość estetyczną bez uciekania się do ornamentu. 

 

 

Grafika Andrzeja Dobosza oddaje biomorficzne inspiracje leżące u podstaw ażurowej konstrukcji fotela Wave marki SITAG. Pokazuje też zoptymalizowane formy biologiczne oraz geologiczne które inspirowały projektanta, Ulego Witziga, w jego twórczych poszukiwaniach. Kolaż uwypukla też charakterystyczne, ażurowe elementy fotela, które sprawiają, że stanowi on tak mocny akcent aranżacyjny we wnętrzu.

 

Fotel SitagWave w swojej biomorficznej formie eksponuje troskę o układ kostny użytkownika, o jego obolały kręgosłup, który domaga się ergonomicznego podparcia. Otula go szczelnie jak fala morska, tworząc prawie doskonałą, humanoidalną strukturę przypominającą biologiczny układ homeostatyczny. Jest przy tym mocnym akcentem w przestrzeni, wzbogaca wnętrze o dynamiczną, nowoczesną formę nawiązującą do modnych bioinspiracji w architekturze współczesnej.


O komfort i zdrowie użytkownika dbają w nim wyrafinowane systemy techniczne inspirowane przyrodą. Dzięki rozwiązaniu o nazwie SITAG Spring-Motion - siedzisko fotela dostosowuje się do pozycji siedzącego bez konieczności jakiejkolwiek regulacji. Pozwala na odciążenie ud, miednicy oraz bioder nawet podczas wielogodzinnego siedzenia.
Z kolei dzięki SITAG Flow-Tec mięśnie pleców pozostają cały czas podparte i wzmocnione przy zachowaniu całkowitej swobody siedzenia.
Innowacyjna forma i najwyższa jakość produktu SitagWave docenione zostały nagrodą w najważniejszym konkursie wzornictwa przemysłowego na świecie: RED DOT Design Award. Ojcem tego sukcesu jest designer Uli Witzig. Mistrz, który ze szwajcarską precyzyjną zachowuje w swoich projektach równowagę pomiędzy stylem, technologią i ergonomią.
 
Więcej o ergonomii fotela SITAGWAVE tutaj
 
krzesła konferencyjne krzesła konferencyjne
fotele obrotowe